دستگاه های فیزیوتراپی امروزه برای کمک به روند درمان اختلالات سیستم اسکلتی _ عضلانی و همچنین سیستم عصبی بدن انسان کاربرد گسترده ای دارند.

امروزه از تجهیزات مختلفی در کلینیک های فیزیوتراپی استفاده می شود که می تواند کمک زیادی به روند بهبودی بیماری ها و آسیب های ارتوپدی کند.

فیزیوتراپیست علاوه بر تکنیک های درمان دستی و منوال تراپی و تنظیم برنامه ورزشی برای بیماران خود از تجهیزات مختلفی بهره می برد که در ادامه به رایج ترین و پرکاربرد ترین آن ها اشاره مختصری داشته ایم

دستگاه های فیزیوتراپی

تجهیزات فیزیوتراپی ورزشی

فیزیوتراپیست ها از انواع مختلف تجهیزات ورزشی برای درمان ناتوانی ها و اختلالات عضلانی استخوانی استفاده می کنند.

تردمیل، ارگومتر ، دوچرخه ورزشی، پدال اکسرسایزر و یا الیپتیکال، برخی از انواع رایج تجهیزات فیزیوتراپی هستند که بیشتر در کلینیک های فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرند.

لیزر پرتوان

دستگاه لیزر پرتوان با قدرت بسیار بالا می تواند دردهای حاد و مزمنی را که با سایر روش های درمان تسکین نیافته اند تسکین دهد ، لیزر تراپی با لیزرهای پرتوان همچنین روند بهبودی را سرعت می بخشد و به عنوان یکی مدالیته پرکاربرد در کلینیک های فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه تکار 

تكار يكي از روشهاي ترموتراپي است که توليد گرمای عمقی داخل بافت ها به روند درمان کمک می کند.

گرما سبب افزايش خون‌رسانی و در نتيجه افزايش اكسيژن و مواد غذايی درون بافت های آسیب دیده شده و از این طریق به روند بهبودی کمک می کند.

تسکین دردهای عضلانی حاد و مزمن ، درمان پارگی، کشیدگی و گرفتگی عضلات ، تسکین دردهای ناشی از آرتروز مفاصل و افزایش انعطاف پذیری عضلات و مفاصل از مهم ترین فواید دستگاه تکار است.

دستگاه مگنت تراپی

یکی از دستگاه های فیزیوتراپی است که کاربرد زیادی در کلینیک های فیزیوتراپی دارد.

درمان درد سیاتیک و دردهای مزمن مفصلی و عضلانی ، درمان شکستگی ها و بهبود جوش خوردن استخوانها تنظیم جریان خون و متابولیسم سلولی از جمله مزایای مگنت تراپی است.

دستگاه الکتروتراپی

یکی از رایج ترین دستگاه های فیزیوتراپی است که در کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرد ، این دستگاه به تسکین درد ،  تقویت عضلات و تسهیل به جذب داروهای سطحی کمک زیادی می کند.

 

 

کلمات مرتبط :

دستگاه های فیزیوتراپی – لیزر پرتوان – دستگاه لیزر پرتوان – دستگاه لیزر تراپی – متخصص فیزیوتراپی – تجهیزات فیزیوتراپی – بهترین شرکت تجهیزات فیزیوتراپی – تولیدکننده دستگاه فیزیوتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up